zaterdag 2 januari 2016

De rabbit race naar het nieuwe jaar

Dat het een productieve naaivakantie was, dat merkt u aan het aantal blogberichten de laatste dagen. 3 berichten op enkele dagen tijd, en dat is geen toeval. Er was tijd en er werd genaaid. De donkere winteravonden die al vroeg beginnen, ze leveren hier altijd veel naais op.

Heel naais is ook de nieuwe collectie van Soft Cactus.
Ik ontdekte onlangs de webshop van Petite Couture en haalde er de muntgroene Rabbit Race. Wat een mooie kwaliteit heeft de nieuwe collectie! Ik ben fan van de stevige en toch soepel vallende stof waar een beetje rek in zit, heel fijn om mee te werken! Een mooie stofbreedte ook, ideaal te verwerken in plooirokjes. En na een wasbeurt blijft de kleur ook mooi behouden. En bovendien ook met een goede prijs/kwaliteit. Er volgt binnenkort nog een bestelling denk ik.

In de (Rabbit) Race naar het nieuwe jaar moest er nog een nieuw jurkje gemaakt worden. De jongste groeit als kool en moet het toch niet altijd met afdragertjes van grote zus stellen, dus we haalden ons geliefde patroon nog eens boven. Als het snel moet gaan dan haal ik er SVDHZ weer bij, perfect passend voor onze dametjes hier.

De jongste heeft graag een jurkje met drukknoopjes vooraan, zodat die niet in de rug duwen als ze tegen een stoel zit. Ik naaide er ook een kraagje aan. Voor het rokdeel nam ik de volledige stofbreedte, en verdeelde ik alles netjes in plooitjes, voor extra veel zwier.





Ik zorgde ervoor dat de konijntjes hun poep terugkregen, 
door de tekening te laten doorlopen bij de sluiting:


De konijntjes allemaal tellen was wel een beetje te hoog gegrepen. Dertig, elfendertig, ...


Maar ze was er weer zo blij mee. Die dankbare snoetjes, dat doet toch steeds weer plezier!




Patroon;
Stof voor durf-het-zelvers 2

Stof: Soft Cactus, Rabbit Race, bij Petite Couture
Paspel en drukknoopjes: Veritas

5 opmerkingen:

  1. Schoon! En gelukkig konijntjes met poep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof! beste wensen voor 2016 en nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Mijn dochtertje heeft ook een hekel aan drukknopen op de rug om dezelfde reden :-)

    BeantwoordenVerwijderen